9 juli 2009

Upp med hakan, baby.

Jobbar och står i. Livet är okej idag.

Somnade gott igår, och har inte störts av varken åska eller regn. Skönt. Vaknade i tid, duschade och for iväg till jobbet. I eftermiddag har jag två fikor inbokade, klockan 14:00 med söta Alexandra som äntligen är hemma från andra sidan Atlanten, och en klockan 15:00, med syrran hemma vid köksbordet. Sedan har jag lovat mig själv, dyrt och heligt, att ta tag i huset. Jag bor numer i en pundarkvart. Faktum är att jag faktiskt inte stökar ner där hemma, jag låter bara saker vara. Det är inte att vara stökig, lite slapp bara. Stor skillnad.

Igår fick jag ett mail från fröken. Provet skrev jag i fredags, och tänkte att jag blir i alla fall godkänd. Tveksamt om jag ror hem ett VG, men eftersom jag inte fått MVG på någon av inlämningsuppgifterna uatn bara starka VG'n, så visste jag att ett MVG i slutbetyget var kört ändå.
Till min stora häpnad läste jag att jag fått MVG på provet (hallå, inlämningsuppgifterna var tuuuusen gånger bättre!!), och att jag därför skulle få MVG i slutbetyg.
Mycket glad över det där MVG't, jag har kämpat så! Riktigt stolt.

På fredag (imorgon!), kommer Robin hem igen. Vi skall ha en riktig myshelg med god mat, film och kanske en skvätt vin.

xxx - luutra

Inga kommentarer: