12 juli 2009

Ytterligare en vecka till ände.

Ikväll är det mys, vin och middag. En kombination som faller mig i smaken.

Vi åkte och öste båten idag. Eller ja, Robin öste båten och jag låg på mage på bryggan och tittade på de groteskt muterade sjöstjärnorna. Läbbigt. Sedan åkte vi förbi mamma som låg där hemma i sängen, sjuk och näst intill döende om man frågade henne. Så kan det vara, vem blir inte ynklig när man är sjuk liksom. Sedan var det tänkt att vi skulle åka och fika på Särö Trädgård, men Robin lipade sig till thaimat istället, och jag tror faktiskt att det var sista gången han gjorde det. Jag har aldrig gillat thailändskt, jag tycker mest det smakar som allt är dränkt i blomvatten men då skrattar alla och säger att jag är dum. Nu köpte vi thaimat och verkligen ALLT smakade gammal parfym. Till och med Robin rynkade på näsan, och påstod sig förstå vad jag menat alla dessa år. Tack Robin! Det tog bara 7 år.
Vi var dock inne på Särö Trädgård, men det var väl sådär. Det där går i perioder, ivland går man runt helt stum, men idag rev vi igenom stället på 5 minuter. Höst-teman brukar de vara väldigt duktiga på! Förra hösten hade de mitt i trädgården dukat upp ett gammalt bord med linne duk, och vackra svarta järnstolar. Bordet var vackert dukat med kristall, och överröst med vissna löv och grön murgröna. Längtar! Dock hittade jag en ca 3 dm hög Madonna i vitt lite sotat porslin, något jag alltid velat ha! 359 kronor, vi får se nästa månad... Men jag skall ha den :)

Ikväll blir det fisken jag tänkte laga igår, ingen hade ork och dessutom kom vi på att vi inte tinat torsken. Men idag blir det god mat, och en flaska vitt grävde vi fram ur gömmorna. Alltid trevligt. Det finns ingen som jag älskar att sitta ned och prata över ett glas med, som med Robin. Han är min för eviga själsfrände.

Nästa vecka blir det en del jobb, jobbar dag tisdag och onsdag, samt kväll torsdag och fredag. Robin skall försöka jobba över så mycket så möjligt denna veckan, så någon hemgång i mitten av veckan blir det nog inte. Vi får spara oss till fredag-kväll istället och det känns faktiskt ganska okej. Det är underbart att få sakna, ibland också.

Så går en dag från våra liv och kommer aldrig åter./ Jonas Gardell

xxx, luutra

Inga kommentarer: