28 juli 2009

Vad säger man

Saker och ting blir sällan som man tänkt sig.

Igår ringde pappa som hade blivit informerad av bryggföreningen att vår båt (min och robins) hade slitit sig och levat och skavt med fören mot båten innanför oss.
Det skulle dessutom visa sig att någon varit nere och snott en av våra förtampar, och lagt till en annan. Jag har inte varit där nere själv sedan Robin var där i fredags och tömde båten på vatten, så jag har inte sett det. Men pappa säger att en förtamp är blå, och vi har bara svarta förtampar. Suck. Ringde ägaren till den andra båten och talade in ett meddelande på hans telefonsvarare. Så nu är det bara att vänta och se vad han säger. Jag har pratat med honom innan och han verkar trevlig, så jag hoppas på det bästa. Jag är helt grön på detta området, så i min värld kan detta kosta allt mellan 100 spänn och 1 000 000. Tråkigt att sparpengar skall behöva gå till sånt här, men så är det...

Nu skall jag cykla till jobbet. Ciao'en är det fortfarande punka på, Robin skulle fixa det i helgen med allt annat. Ikväll blir det köttfärssås och film.

Luutra

Inga kommentarer: