21 juli 2009

Windy Tuesday - med höstlängtan

Sitter och letar recept på olika sidor, för jag har nämligen bestämt mig för att bli duktig och äta även om Robin inte är hemma. Måste bli bättre på det, annars kan det gå hela dagar utan att jag äter och det känns verkligen inte bra.
Igår tog jag mig verkligen i kragen, och stekte pyttipanna med ägg till middag. Hade världens myskväll med mig själv och katterna igår och låg bokstavligen framför TV från jag slutade jobbet till klockan ett på natten då jag pallrade mig i säng. Där i mellan blev det lite vanlijglass med blåbär framför datorn. Miljöombyte, vet ni.

Laddade ner och tittade på Sex and the City-filmen, igen. Jag som hatar chick-flickfilmer, men den här är bara så underbar. Helt otroligt hur dom ändå lyckades, filmen är i princip bättre än serien som är helt underbar. Bästa scenen är självklart hennes första försök till bröllop med Mr. Big, klänningen, känslan och smärtan.. Precis som många andra äslskar jag "Charlottes" insats i denna scenen, där hon skriker åt Big att gå undan. Titta själva och njut, har har ni inte sett hela filmen - för Guds skull, gör det! Jättebra dialog, bra skådespelar insatser, och kläderna... *suck* Inte blir det värre av att filmen är 3 timmar lång.


Har i alla fall räknat ut att jag har 3 dagar denna veckan där jag behöver laga middag till mig själv, och att jag har världens knippe morötter nere på köksbänken. Det ni.

Onsdag: Baconlindad kyckling med salvia och egna pommes frites
Torsdag: Indisk currydoftande morotssoppa
Fredag: Bulgur- och kikärtssallad med lamm

Kommer bli jättebra, bara jag tar mig samman och gör det så.

Ikväll jobbar jag kvällen med Pongsi, så jag skall väl ta och börja göra mig i ordning här snart. Som vanligt sov jag länge idag, vaknade vid halv ett ungefär. Men då somnade jag faktiskt inte förren vid halv 2 heller, låg i sängen och kollade på någon värdelöst Cold Case-avsnitt. Jag tycker verkligen inte om dom här tusentals kriminalserierna de sprutar ur sig, både engelsmännen och amrikanserna. Law and order, Criminal minds, Brottskod försvinnen, CSI femton olika versioner, hur orkar dom...? ^^

Nä, nu skall jag hoppa in i duschen och sätta på kaffet, har inte fått i mig något idag och lär inte få det förren jag kommer till jobbet heller. Ingen snabblagat hemma och inte heller någon aptit.

Inga kommentarer: