10 juli 2009

låååååååångledig. eller inte.

Jaha. Långledig, var ordet. (Så kallar man det i vården när man är ledig i tre dagar)

Kom precis hem och har släppt ut två rasande, kissnödiga katter. Jag hörde dom på andra sidan ytterdörren och tvekade faktiskt en kort sekund om jag vågade låsa upp. Dom väste. "Öppna du om du vågar, så skall vi klösa ögonen ur dig din djurplågare som låtit oss vara inne hela dagen. Öppna du bara."
Som vanligt var det där bara tomma hot, eller så var dom för kissnödiga för att verkställa dem, för de pep in i buskarna båda två och kissade så det skvalade.

Sitter och försöker få tag på Robin som antingen jobbar över/har stängt av sin mobilen/låtit mobilen dö av sig själv. Suck. Karlar lär sig aldrig. Förmodligen har han inte laddat den i natt så nu är den död. Jag har messat honom och skickat en lista på grejer som han måste handla med sig hem. Om han handlade i Kungsbacka vore det praktiskt, men det kommer ju då bli en omöjlighet med tanke på att han komma svischa förbi Kungsbacka i 180 knyck, inte ont anandes om att vi inte har någon mat. Glatt komma hem tomhänt. SUCK.

Fick hem ett brev idag där det stod att Robins anställning går ut den 31 juli. Dö. Vi kommer bara ha hunnit spara ihop hälften av de pengar jag trodde vi skulle kunna. Tack tack.

Nu skall jag förbereda för middag. Lax it is.

luutra

Inga kommentarer: