23 juli 2009

Pessimismens törnekrona (ajaj...)


Har precis kommit hem ifrån Alexandra, där vi haft en klassisk myskväll med kaffe, kanelbullar och "Sommar med Ernst". Jesus.. :D Annars är allt mest skit nu.

På väg hem från jobbet spöregnade det så till den milda grad att allt vatten gick i genom mina kläder, trots att jag hade regnjacka. Vadade fram den sista biten hem. Kom in i huset med två minst lika blöta katter på släptåg.
Suttit framför datorn och retat upp mig i flera timmar på folk i Sverige som hatar katter så pass att de lägger ut råttgift i trädgården och hoppas att grannens katt skall äta av det. Hätsk diskussion över detta i ett par timmar, jag fick till slut slita mig från datorn. Där lades ribban på allvar för min eftermiddag och kväll. Sur och grinig på alla hjärtlösa puckon. Pratade med Robin som kläckte ur sig att han kanske inte kommer hem alls i helgen. Det enda jag sett fram emot.
Bestämde mig för att åka hem till Alexandra för att tina upp. På vägen till huset på toppen var jag fortfarande sur. Det blev inte bättre för att en skitunge på banvallen pekade "fuck you" åt mig när jag passerade. Tvärnitade och var på väg att slita tag i ungen, men fick hejda mig när jag såg att ungens mamma stod 50 meter längre bort. Åkte vidare, och kan nog påstå att en portion spaghetti och köttfärssås och lite kaffe och bullar senare, kändes allt lättare. Alexandra är för mysig, helt enkelt.
Åkte hem i mörkret vid halv 11. Halvvägs fick jag punktering på moppejäveln. Gled i hem i 5 km/h ändå, regnet hopade sig (igen) över mig och jag vägrade bli blöt igen. Försökte ringa Robin som inte svarade.

Nu sitter jag här framför datorn och är hungrig och har huvudvärk. Klockan är snart halv 12 men jag är som tur är ledig imorgon, så jag skall ta mig en smörgås och krypa ner under täcket framför tv'n. Kanske så känns livet lite lättare imorgon bitti. Sol skulle det bli också, kanske kan jag lägga mig och sola lite någonstans...

xxx, luutra

ps) Jag bifogar en bild på en wombat. På någon sätt så tycker jag att vi är lite lika.

Inga kommentarer: