28 juli 2010

Accessoera mera.

Godmorgon - godmiddag. What ever. Produktiv dag idag. Jupp. Morgonmys. Skinka, kaffe. Vi fortsatte med dammsugning, bevattning och plock. Avrundade med bröllopsbestyr. Solist-fix, pill med program och beställning av bröllopssmycken. Nu äntligen har jag bestämt mig, och vi kör på less is more med tanke på klänningen. Mitt stela guldarmband som jag fått av farmor (trots att det är liiite trasigt, men det syns inte), vigselringen, pärldiadem och sedan ett par fina örhängen jag köpte idag från accessoara.se, på rean. Inget halsband, med andra ord. Inga axelband eller ärmar gör sig bäst utan halsband har jag fått lära mig, man ser tydligen smalast ut så. Och det vill vi ju! :)
Förrutom örhängena så köpte jag ytterligare två par samt ett fin armband i sliver och rosa ormskinn. Snyggt till bruna armar.
Nu sitter jag nybadad i myskläder och lyssnar på Robin som svär över datorn på nedervåningen. Den dagen vi betalat hans Playstation och dessutom inte behöver spara pengar till något jäkla bröllop så skall jag få en ny dator. En enkel skriv- och surfdator, men som fungerar. Och med Windows 7, helst. Då kommer jag bli rik!

Ikväll blir det jobb för min del. Precis som imorgon och på fredag, men efter det blir det ledighet igen när helgen kommer. Jag har hört ryktas om dåligt väder, men det får väl gå an. Då blir det té, bröllopspyssel och mys i soffan. Funkar det med, stackars Robin jobbar och kan inte joina mig så det får bli mys på egen hand.

(Curry har inte kommit hem och mitt hjärta blöder.)



Luutra

Inga kommentarer: