17 juli 2010

Dude.

Hemma. Lördagkväll. Saknar Robin. Saknar Curry. Det är mörkt ute. Jag är tjock.

Nej, nu skall vi inte vara så negativa. Katten kommer säkert hem, det har han gjort hittills i alla fall. Inte tänka dumma tankar. Och man kan alltid banta, eller hur? Tss...
Jag har jobbat kvällen ikväll. Med en "ny" tjej, Sophie. Trevlig tjej. Det var mitt lilla för helgen, nu blir det att "ta det lugnt". Eller hur. Imorgon skall jag sitta och göra festprogrammen. Känns bra att få det gjort.
Sedan klockan 18:00 skall vi äntligen träffa vår fotograf till bröllopet. Vi skall fika och fotas, mest bara för att känns på hur det känns. Att fotas alltså, inte fika.
Tre och en halv vecka kvar till bröllopet. Helt absurt. Helt underbart. Helt jättehemskt. Men samtidigt fantastiskt och skrämmande. Haha. Jag vet inte hur detta skall gå. jag längtar, längtar som sjutton. Jag vill stå utanför kyrkportarna tillsammans med Robin, höra klockorna slå och veta om att alla sitter där inne. Känns mig dösäker och dönervös på en och samma gång. jag vet om att jag kommer böla. Och svimma om vart annat. Aldrig trodde jag (när vi bestämde oss i alla fall), att detta skulle bli så nervöst. jag trodde jag skulle vara självsäker och ha kul, inte det här! Åh, snart där. Nyp mig!

Cherrylane's L.

Inga kommentarer: