22 juli 2010

Kanada-filtar

När min älskade Alex var här så hade hon med sig en present till oss. Vår första bröllopspresent!
Det var en sk "Kanada-filt". Nämt den innan men nu skall filten få ett eget inlägg och en egen beskrivning. Jag har haft filtar, många filtar i mitt liv. Men i alexandras och Liams lägenhet fanns något alldeles speciellt, något jag inte skådat på min sida Atlanten innan. Den är i ett speciellt meterial, lätt, fluffigt och så underbart mjukt att man aldrig känt något liknande. Jag har pratat om filten med mina vänner som skrattat och tyckt jag vart rolig. Tills de mött min filt "Tusse". De har först klappat på den, och sedan fått något trollskt i blicken. Börjat fumla med händerna och skapat ett bo för dem i filten. Känt, klappat och smekt. "Åh, guuuud...", har alltid kommentaren varit.
Alexandra hade som sagt en sådan här egen i Calgary. Jag sov med den varje natt och slutade aldrig prata om hur mycket jag älskade hennes filt. När Alexandra kom hem i somras hade hon i egenskap av min vän släpat på en alldeles egen, fin, "queen-size"-Kanadafilt över halva jordklotet. Thank you, dear!

Nu sover jag med min fina kanadafilt i princip varje natt. Klappar och myser. till och med katterna gillar den! Robin med, vilket innebär att nu är hela familjen samlade kring en enda underbar - stor - kanadafilt! Mys!

Inga kommentarer: