4 juli 2010

Sunday afternoon

Vaknat efter en sjukt varm natt. Vi har AC på undervåningen, men tyvärr lägger sig kylan i trappan och stiger aldrig uppåt. Det är en lätt skum känsla att gå i vår trappa för tillfället, är man på undervåningen så känns det som om man kliver ner i ett kallt hav när man går nerför.
Igårkväll var det dryga 30 grader varmt på övervåningen, så det slutade med att vi somnade med blöta kalla handdukar över oss, det gick inte på annat sätt. Därför blev jag faktiskt ganska lättad när jag vaknade upp imorse och såg att det var mulet och regnigt ute. Härligt, då kanske man kan bli människa idag igen då! :)

Det blev aldrig någon ridning med Carro igår, så vi får satsa på att ta det idag istället. Sitter och räknar lite på budgeten i juli, inkomster och utgifter, och attans attans. Ser inte ljust ut. Tur att man bara gifter sig en gång här i livet... Söndag idag och ny vecka imorgon. Det blir jobb, jobb, jobb varvat med en helsikes massa bröllopsplanering. Jag börjar redan imorgon tillsammans med min Alexandra som skall göra mina fina festprogram. Måste påminna Robin om att beställa omslagen bara, samt köpa banden.

måndag - Jobba 7-15:00. Bröllopsplanering med Alexandra. Locktången!
tisdag - Jobba 15-21:30 Posta vigselprogrammen till präst och kantor. Ringa kantor.
onsdag - Jobba 7-14:00. Lämna prover. Maleviks kakhus för beställning.
torsdag - Ledig. Hemligheter inne i stan kl 16:00.
fredag - LEDIG!
lördag - Jobba 15-21:30
söndag - Jobba 7-21:00

För utom ridning idag så blir det lite städning. För omväxlings skull är jag ganska sugen. Planerar att ställa tillbaks alla möbler på övervåningen som dom skall stå, känns väldigt provosoriskt för tillfället. Till det kan vi räkna lite tvätt, byta i sängen, plock och disk. Eviga ekorrhjul - stanna!

Cherrylane's Luutra

Inga kommentarer: