31 juli 2010

HOW DO YOU DO? uh huh... (I touhgt why not...)

Så var det morgon igen. Jag slutar aldrig förundras.
Kanske klarnar det upp? Jag är sugen, sugen på att sitta i gräset vid vallgraven, dricka vin och äta wraps och njuta av sensommarkvällen. Klarnar det verkligen inte upp? Jodå, det gör det. Men det blåser kallt.

Stupid motherfuckers. Vad gör ni här? Tss..

Om jag inte får stan idag vill jag åka till Halmstad. Tyvärr jobbar Mikaela. Alltså blir det inget Halmstad för min del. Eller jo, jag kan ju alltid åka ner och göra stan själv. Sitta på en bänk och glo på folk, läppja kaffe ur min termos och skrika obscena saker till förbipasserande. Det är ju också ett sätt att fira sin långledighet på.

Eller så kan jag: Städa huset, köpa pärlband, göra bordsplaceringarna både inne och uta, förbereda en sallad tills när Robin kommer hem. Alltså den sakerna jag borde göra. Men jag vill inte göra något av det. Uss.
Nu är det mindre än två veckor kvar till bröllopet. Det innebär att jag snart kan börja räkna ner i dagar. Sista veckan skall det mesta vara färdigt, det blir bara lite med musiken. Den här veckan är tillägnad festprogrammen samt bordsplaceringen. Jobbar relativt lite så det finns tid. På måndag skall programmen lämnas in till tryck. Därefter skall jag försöka hitta en dag för pyssel med tjejerna, det skall vikas och det skall bindas. Jag får väl locka med något gott antar jag. Make up-artisten som skall sminka hör inte av sig och jag börjar bli lite stressad. Slutar kanske med att jag får göra det själv, och det vill jag inte. Kommer se förjäkligt ut.
Robin jobbar. Dixie ligger i fönstret och tittar på vinden som rör sig i träden. Curry är borta. Jag är ingenting.

Bild: Robin "skakar rumpa" på Neff' för x antal år sedan. Cooling...

Inga kommentarer: