16 juli 2010

Cire

Tillbaks till jobbet med en stor Loka i näven, efter tre dagars ledighet. Just nu rullar det. Beskeden angående bröllopsinbjudningarna börjar strömma in nu, för tillfället så har jag bara ett par frågetecken men det löser sig.

Kom till jobbet imorse och blev välidgt förvånad, på tavlan stod det att jag skulle jobba både dag och kväll. Attans, hade glömt av att jag bytt med en kollega och nu var det dags att jobba igen skulden... Grr...
Så därför sitter jag här idag klockan 7-21:00, som tur är så verkar det som om dagen kommer gå snabbt. Ute steker solen men eftersom jag har varit duktig och inte rökt en enda cigarett på två dagar, så har jag inte ens varit ute på balkongen och känt på vädret. Lika bra det kanske, annars börjar man lätt fantisera om en klippa och ett kallt glas vin istället...

Nästa vecka blir ett mindre helvete, kort sagt. Här följer veckan, i korthet...

måndag - 7:00-15:00
tisdag - 7:30-14:00
onsdag - 7:00-15:00 + 15:00-21:30
torsdag - 14:00-21:30
fredag -
lördag - 15:00-21:30
söndag - 7:00-21:00

Där till (förrutom 6 arbetsdagar och två 7 till 21-pass...) så har vi en massa bröllopsplanering. Sminkningen skall spikas, vi måste träffa DJ'en om bestämma musiken, bordsplaceringen skall göras och festprogrammen skrivas. Dessutom måste vi beställa tårtan och kontakta vår nya solist, om det nu går i lås. Och göra omslagen till programmen och beställa dem, glöm inte Jules! Suck.

Hur ser helgen ut då? Tja, någon fredagskväll blir det inte för min del, jag skall hem direkt efter jobbet och mysa med Robin. Dricka Nutrilette och gosa i soffan. Visst vill ni byta?
Imorgon jobbar jag kvällen och på söndag skall jag och Robin träffa bröllopsfotografen. Det skall bli riktigt spännande! Vi skall fika och hon skall fota oss (kanske inte när vi fikar då), och lägga upp om hur vi vill ha det. Exciting!
Efter det blir det nog middag hos mamma och pappa, mamma är emkommen från Grekland och har säkert massor att berätta. :) Nu blir det i alla fall kaffe med kollega, misstänker att jag suttit här för länge redan...

Luutra

Inga kommentarer: