18 juli 2010

If you only knew

Så. Nu har jag bestämt mig. På riktigt.
Idag börjar jag banta - och slutar inte förrän vi gifter oss. Tre och en halv vecka av pulver, ägg, tomater och smootihes, men vill man ha resultat så vill man. Jag planerar att kunna förlora 8 kg, vilket innebär att jag skulle landa på 55 kg. Det vore helt underbart för en tjockis som mig.
Jag är arg på mig själv när jag ser mig i spegeln. Hur mycket vägde jag som 16-åring när jag träffade Robin? 48 kg! Året där efter låg jag plötsligt på 55, tonåren gjorde sitt och som 19-åring vägde man plötsligt 60. Sambolivet tog vid och vips - min maxvikt har varit 64 kg. Inte för att jag tror att jag någonsin skall/vill väga 48 kg igen, men ändå. Diciplin Julia, diciplin!

Söndag morgon och jag har precis vaknat. Nu blir det till att snabbt röja i ordning här på övervåningen, hoppa i kläderna och sedan åka hem till mamma för att skriva festprogrammet. Jag tar med mig min att-göra-lista för bröllopet och försöker bocka av ett par punkter till.
Ikväll blir det fotografen (jag klär mig i röd spetstop, vitt slackerlinne och blå sidenkjol) och imorgoneftermiddag hämtar R upp mig efter jobbet för en del bröllopsshopping, so to speak.
Tråkiga saker skall införskaffas: nagellack, påsar, ris, plåster och bekväma ballerionor till mina stackars torterade fötter. Men det måste köpas!

Röj - hårfix - kläder - kaffe - on my way

Luutra

Inga kommentarer: