28 juli 2010

The day is on U.

Jag och Mikaela vaknade upp tätt omslingrade (haha) igår vid 11-rycket. Efter en trevlig men kort natt på stan så missade vi bussen vid 2 och fick tubba en svart-taxi (som tro mig, INTE visste vart Kullavik låg) på 300 spänn och vipps så var vi hemma.
Efter mitt bar-inlägg från Bishop Arm's igår så kom min syster och sedan Anna med bekanta. Vi slängde i oss cidern och smet iväg för att träffa Mickis på Vasastan där hon satt med sitt fräscha (sry, han var ju det!) ex. Mickis var i gasen sedan ett antal rom och cola, kontentan av att sitta på en uteservering med en nykterist. I see. Efter Vasastan styrde vi kosan till M2, men istället så blev det Berså med kompisar till Mikaela. Jag och alla artonåringar, kändes det som. Nja, varken Mickis, jag, syster var nöjda med Berså så vi lämnade sällskapet och bestämde oss för att åka hem. Tursam syster, som mer eller mindre snubblade in i sin sista vagn direkt utanför dörren. Jag och M gick till Järntorget istället där vi föll för frestelsen Burger King. Jag = chilicheese, och Mikaela som gav bort sin hamburgare (!) till en otacksam uteliggare. Sista gången säger jag bara. Väl hemma drack vi té, låg i sängen och pratade innan vi somnade framåt morgonkvisten. Alltid lika mysigt!
Dagen efter spenderades i solen, med skvallertidningar, solisar, jordgubbar och kaffe. Ibland är livet bra skönt :)

Luutra


Inga kommentarer: