30 juli 2010

The tv guy

Ingen katt. Ingen idé att leva.

Hemma från jobbet och sjuuukt sugen på rostade mackor (av det onyttigaste limpbrödet) med massor av ost, ägg, varm oboy och räkröra. Får inte. Kan inte. Dåligt samvete. Blek är jag också. Jag skall läga upp ett strikt solschema innan bröllopet, och om det sedan blir ute i det fria eller inne i solariumet får vädergudarna avgöra. Apprå på dåligt väder, idag har det verkligen vräkt ner och stormat hela dagen. Jag bryr mig inte så mycket om sådant vanligtvis (så länge det inte håller på veckorvis det vill säga...), men nu som blivande brud står jag bara inne och stirrar nervöst ut på elendet. "Snälla käre gode Gud, låt den inte vara så här den 13:e...". Knogarna vitnar när jag krampaktigt kramar elementskanten och inser att risken finns. MEN NU SKALL VI TÄNKA POSITIVT BARN!!!

Robin ligger i soffan bakom mig, zappar och läser högt om de kommande tv-programmen och filmerna som visas ikväll. När han gått i genom de 64 kanalerna så börjar han om, fortfarande läsandes högt. "Apollo 13!" "Dr Phil!" "Navy CSI!" "Tjejen som föll överbord!" "V75!" "Lotta på Liseberg!"
Jag låtsas som om jag inte hör och fortsätter att fantisera om mat.

Imorgon börjar min långledighet. Alltså ledig i tre dagar, lördag till söndag. Min fina älskling hade överraskat mig när jag kom hem idag. Bokat biljetter till "Inception" på måndag. Alla jag pratat med som sett den säger att den skall vara jättebra, så det skall bli spännande att se den. Får kika in på youtube sedan och kolla på trailern'. Kanske lite plockmat på Vin o Tapas innan? Nej, inte så Julia. Inte så...
Resterande långledighet skall fyllas med bröllop (ja, vad f*n trodde ni?) och sömn. Gilla. Kanske lite vin också? Nu = Nutrilette och sängen.

Inga kommentarer: