22 juli 2010

Aj aj i bröstkorgen.

Åter på jobbet. Ett stekhett kontor där luften dallrar försöker förgäves uppvägas med en kall Loka citrus i vänsternäven. Trots detta måste jag säga att det är något svalare idag, man kan nästan andas. Fast bara nästan.

Känslorna går upp och ned. Först blev jag jättelycklig idag efter att ha pratat med Renova som lovade att komma och tömma vår bortglömda soptunna för endast 189 kronor. Maskarna och fluglarverna tar snart den med sig, så det var ett positivt besked. Detta gladdes jag åt i ca 5 minuter, innan jag kom på att min äslskade Curry-katt fortfarande inte är hemma. Då fick jag dåligt samvete för att jag nyss varit glad åt en sådan skitsak som en överfull soptunna. Ju fler dagar som går dessutom mer deprimerad blir jag. Jag föreställer mig hemskheter och känner hur ångesten river i bröstet på mig. Vad är du Curry? Satte upp lapp uppe vid krysset idag. Snälla säg att någon sett min lilla klagande katt!

Ett plötsligt möte några minuter efter lappuppsättnadet fick mig på ännu sämre humör. En person som jag genuint hatar men ändå har någon slags relation till uppenbarande sig, för första gången på 10 år. Illamående, ilska och tårar följde. Men, vi skall alla dömas någon gång. Det kommer väl då, kan man hoppas.

Imorgon är det ledig dag. Då skall jag bränna skivan till träningen på måndag, pyssla lite med musiken och hoppas på vackert väder. Jag glömde (attans!) att ta mitt melanotan idag, så jag får göra det när jag kommer hem. Pressa imorgon alltså. Jag slängde på mig lite kläder på måfå idag när jag skulle stressa iväg till jobbet. En sval sommartunika hittade jag till mina trasiga guldballerina, men de tilltänkta jeansskjortsen hängde på tork. Jag fick fram ett par andra skjorts som jag två år i rad har ratat för att de är för trånga. Åååå... Hepp! Passade! Dieten börjar ge resultat. Gud vad peppad man känner sig när man ser sådant. Nu kör vi vidare och jag är ännu hårdare mot mig själv än innan. I avsaknad av en våg får jag gissa vikten. Är jag kanske nu under 60 kg, för första gången på flera år...? :)

/Sad Luutra

Inga kommentarer: