22 juli 2010

Leave your fears behind.

Torsdag morgon och 3 days to go. Jag räknade igår ut att efter den här veckan är det rena barnleken fram till bröllopet, jag jobbar tre dagar i veckan de tre kommande veckorna. Najs.

Regnet smattrade på rutan imorse när Robin lämnade mig klockan 7. Dixie smög upp brevid mig i sängen, viskade att "det regnar" i mitt öra och kröp ner bervid mig. Vi tog sovmorgon tills nu, klockan visar 10 i mitt land. Vi vaknade, sträckte på oss och satte i gång med dagens förberedande bestyr. Dixie tog sin morgontvätt medan jag greppade min iPhone, med andra ord. Kollade bloggar, vädret, tvtablån, det senaste avsnittet av Sopranos på svtPlay och mailen. Jag älskar verkligen min telefon!
Ett snabbt samtal till Mickis (lät:"Förlåt, förlåt, förlåt, förlåt!!") och sedan en kopp kaffe. Det har slutat regna och kaffet har runnit ner. På badrumsgolvet ligger resterna av en mus och i bakgrunden går David Guetta's Memories. Grym låt.

Solen lyser svagt i genom molnen. På skrivbordet ligger botmedlet för solens avsaknad, 10 insulinkanyler som hjälper mig till den perfekta brännan jag skall glänsa med på bröllopet. Tänker jag mig. I skåpet står det bantningspulver högt och lågt. Vägen är inte lätt och inte naturlig (screw hälsokost, yoga och tidiga morgonpromenader) men den är spikrak för mig del. Nu kör vi. Tänk gyllenbrun och minus 7 kg. Great!

Idag: Ringa Rang-Sells och gråta. Ta bort musen. Bestämma bilder och skicka efter. Jobba kvällen. Puss.

Ps) Snälla Curry kom hem!

Inga kommentarer: