6 juli 2010

Sida vid sida

Jag skall fatta mig kort, för om tre timmar börjar jag jobba och jag vill gärna på de här timmarna knö in lite dusch, mat (hummus och ägg) samt lite sömn. Det blev en lång dag igår, därför prioriterades inte bloggandet. Jag sov inte en blund på hela natten (varför vet jag inte), och klev lydigt upp i gryningen och åkte till jobbet. Som tur var så var det en lugn och skön dag på jobbet, det var inte så mycket som hände trots att vi hade att göra i ett. Ett resultat av kommunens neddragningar och nedskärningar på personal, tyvärr. Ett huvud kortare i arbetsgruppen innebär att vi nuförtiden allt som oftast bara är två på avdelningen även dagtid, när vi egentligen "skall" vara tre. Men men. Vården i ett nötskal, se inte till att bli gamla gott folk. Ät arsenik innan ni blvit 50, så kanske ni klarar er.

Nog med klag. Efter jobbet åkte jag hem och mötte ett par timmar senare upp söta Alexandra, som hjälpte mig med festprogrammen. Vi skrev en text till välkomstsidan som jag blev hur nöjd som helst med - jag kan inte vänta tills ni sitter där och själva får se! Det kommer bli så kul. För tillfället kan jag slappna av lite med programmen, det är bara lite texter som jag skall ta pö om pö och skicka till henne under sommaren. Dagarana springer iväg och snart är vi där. Huh!

Idag blir det som sagt jobb på kvällen. Jag och Sopi gjorde ett tappert försök att rida nu på morgonen, men en av hästarna vi skulle ha lät sig inte fångas in från det vackra grönbeten. "Tror du att jag är helt tappad eller?", tycktes han tänka när han blängde på oss. Vi gör ett nytt försök snart, då vi kan ta någon av dem andra. Istället gick jag och Sopi och plockade blommor på hemvägen, en betydligt lugnare syssla än att jaga en flock hästar på 1.80 i mankhöjd, varv efetr varv i en sommarhage.

Nä, hummus och ägg var det... Luutra

Inga kommentarer: