12 juli 2010

Over and over again.

Varmt, varmt, varmt! Efter en hel helg på Bukärrsgården känner man att man lever, AC'n är kaputt (typ) och här på andra våningen står luften helt stilla. varken bra för pensionärer eller personal.

Idag gör jag min sista dag inna min tvådagars-ledighet, skall bli skönt med lite ledigt! Jag hoppas så att vädret håller i sig så att det bli i alla fall lite sol och bad de här dagarna. Lite vin hade inte suttit fel heller... ;)
Den här veckan är trots en del ledighet fullsmäckad med göromål. Idag blir det lite grill hos pappa samt bröllopsbestyr, imorgon är det planering för bordens placering på 12:an, på onsdag är det hemligheter inne i stan och på torsdag skall jag och tärnorna "öva" i Särö Kyrka. Då skall vi också få träffa vår kyrkvärd, Torsten :) Blir bra! Känns skönt nu när saker och ting börjar rulla på lite, även om det inte är mycket annat än bröllop som snurrar i huvudet. Men så är det. I natt hade jag världens mardröm om att jag inte hann sminkning och håruppsättning till vigsel. Vaknade helt kallsvettig. Kan tyckas fåfängt, men ush vilken ångest jag hade i drömmen. När skall jag börja drömma vackra drömmor med duvor och rosor i om bröllopet? Blä!

Nej, nu skall vi vara opetmistiska. Enligt mamma kommer mitt svar på antagningen i nästa vecka. Vi släpper lite bröllopsplaner och hoppas på ett positivt besked där i stället, och så tar vi det andra dag för dag.
Igår hade min äslkling gjort laxöring i ugn med färskpotatis, och musselsoppa till förrätt när jag kom hem. Vi åt, drack "Sommarmust", tog en snabb dusch och kröp ner tidigt i säng. Behöver vila - båda två med allt som ligger framför oss. Tack för att det är min äslakde Robin som jag skall ha vid min sida - bättre man får man leta efter.

Luutra

Inga kommentarer: