21 juli 2010

New

Åh, kan inte den här veckan bara ta sluuut...
Strålande väder och jag sitter 7-21:00 på jobbet. Surt. Jag har dock fredagen att se fram emot, då är jag ledig! Då skall jag sola, äta jordgubbar och njuta. Hoppas min älskade också är ledig, det är bättre att njuta när man är två. Förresten, är inte det mesta bättre när man är två..? Därför skall jag gifta mig med honom. :)

Igår hade vi vår förlovningsdag. Jag åkte på skrangliga Bettan ner till Hemköp. Köpte ost, dip, grönsaker, salami, lax, kyckling, potatissallad, choklad och annat smått och gott. Packade badkläder, filtar och kylde champagnen min söta kollega lånat mig. (Så går det när man inte har koll på sina högtidsdagar!)
När min honey kom hem blev han glad! Vi åkte ner och satte oss vid Kärleksgrottan, njöt av maten och varandra. Lite rödmyror och trutar gjorde oss sällskap. Kvällen avslutades med ett kallt dopp. Jag förstår inte alla som säger; "Gud så varmt det är i vattnet, rena Medelhavet!" Där vi badade var det inte mer än 17-18 grader. Nej, jag håller mig till Grekland istället, det är snart inte lång tid kvar!

På måndag är det träning i kyrkan igen, denna gången med marsalker och Amanda som inte kunde haka på sist. Vi skall spela in en skiva med inmarschen som kommer spelas på piano, så vi kan träna på gången osv. Hoppas Torsten har tålamod med oss, jag skall ringa honom ikväll.
Dess för innan skall vi hinna träffa vår DJ på Tolvan. Vi skall lägga upp allt som har musiken att göra, skönt att får det avklarat. Åh, tårtorna är beställda med! jag får dem precis som jag vill ha dem!

Åter till plikterna, lite samtal måste ringas. Jag längtar till klockan 9 ikväll...

Inga kommentarer: