29 juli 2010

This used to be a funhouse

Idag är det regn på utsidan. Jag skall klä mig i svarta killer-boots, mörka jeans, blazer och en t-shirt med ett statement. "Who cares?", tror jag det nämnda statementet' råkade vara.
Jag är vrålhungrig. Börjar jobba om tre timmar. Dagen har hittills slarvats bort med onödigheter som sängrull och lättjefull duschande i timtal. Mentalt gräl på katten som inte är hemma och verbalt på den som är det. Jag känner mig effektiv idag, trots att jag inte lyft ett finger. Inte gjort e t t s k i t, så att säga. Men vem gråter över det? Inte du, inte jag. (Kanske Robin)

Jag skall plocka lite här hemma. Kläder ligger slängda och sängen är obäddad. Jag skall åka moppe, äta räkmacka med mor och sedan bli överraskad på jobbet. Jag vet vad det är och överraskningen stavas c h i l i c h e e s e. Chilicheese är höjden av romantik, tror R (och har rätt!), och svänger förbi bantande kvinna med frestelser.
Idag är det nationella heliga tjockis-dagen. Sry, brudklänningen.

I höst skall jag definitivt börja äta (nyttigt) igen. Sluta svälta, hinka Nutrilette och möla chilicheese. Köpa gymkort. Sluta röka och börja äta champix så det inte går att börja igen. Vara duktig skolflicka. Gå sömnutredningen. Börja övningsköra. Vara en god hustru. Inte springa på krogen i tid och otid. Bygga upp en fantastisk garderob. Sluta skvallra. Aldrig mer dricka för många Gin&Tonic. Storstäda varje söndag. (Sluta ljuga) Tssss....

Luutra

Inga kommentarer: