30 sep. 2010

A big smile

Dagen börjar i vanlig ordning med musik och allergi. Katten envisas varje morgon med att komma kutandes upp för trappan (skrikandes; Maaaammm- mmmmmaaaa....!), knuffar upp dörren och far upp i sängen. Hon skall upp i ansiktet, slicka på mig och avslutar alltid ritualen med att tungt drösa ihop, med sin päronrumpa upptryckt mot mitt ansikte. "Nu skall jag sova", säger hon.
Det är inte konstigt att jag är allergisk hela tiden! (Och aldrig får ha sovmorgon.)

Jag har fullt upp idag. Jag skall plugga det sista inför tentan, läsa och besvara frågorna åter igen, hoppas det sitter. Lite plock med papper och packa inför imorgon. Får se vad jag hittar i min fattiga höstgarderob.

Annars är allt lugnt. Hinner jag så skall jag ta en promenad och ikväll skall jag laga makrill med romsås, det blev inte av här om dagen. Måla naglarna och dammsuga. Apprå på dammsuga, självklart har den gett upp nu också. Vår billiga dammsugare från Rusta (knallgul och väsnas ut av bara hel*ete) har krånglat i ett halvår nu och nu har jag insett att det inte går längre. Vi måste köpa en ny. Suck!

Frukost, betala sista räkningarna och checka konton, --> Börja plugga.
Luutra

Inga kommentarer: