27 sep. 2010

Världens vackraste ord är "evergreen"

"Vem ger dig rätten?"
Sitter på centralen och väntar på bussen som skall ta mig hem. Jag har spenderat eftermiddagen och kvällen tillsammans med lillasyster. Först fikade vi i 4 (!) timmar i Kronhusbodarna och sedan blev det lite barhäng på Soho. Soho är alltid lika trevligt.
Var var jag? På centralen, väntandes på en bänk. Brevid mig ligger en uteliggare iförd en stor hoodie. Han sover djupt. Min första tanke var att sträcka ut handen och klappa honom över kinden, men jag insåg snabbt att han vid första ögonblicket kanske inte skulle uppskatta min impuls, och jag drog bort handen. Vem skulle inte uppskatta en klapp på kinden? Kanske borde jag bara förbereda honom på min klapp. Här om dagen tittade en kvinna på min kappa och frågade vart jag köpt den. Stolt putade jag med hela överkroppen och sa att den var ett omsytt fynd från Koola Annas förra höstkollektion. Människan mår bra av små fina saker i vardagen. Klappar som komplimanger.

Inga kommentarer: