1 sep. 2010

Sunrise, sunrise (look's like morning in your eyes)

Rossel rossel. Halsen bråkar och det känns som om förkyldningen bara har blivit värre. Men så är det. Man vet inte när man får mat nästa gång.

Strålande sol ute. Jag gillar hösten! Huset ser ut som fan, men den biten har vi ju liksom avverkat. Jag blir stressad när det är stökigt omkring mig. Det värsta är att jag inte kan göra något åt det. polackerna var inne här idag, de skall ta skåpen imorgon. Därför står allt mitt porslin nu på köksbordet. Jag har mycket proslin, upptäckte jag. Tre hela serviser (nja - nästan). Värre är det på glasfronten. Vi har typ tre vinglas av fem olika sorter. Ännu värre med selterglas, och ölglasen är obefintliga. Tre snapsglas (av olika modeller) samt fyra whiskeykupor, fast bara av två olika sorter. En för kanadensisk whiskey och en for skotsk. För vi dricker så mycket whiskey - ser ni. Det är i princip det enda vi gör här hemma.
Något vi har mycket av är stulna plastölglas från Grill del Mundo. Sådant skall man kanske inte tala högt om, men jag anser att brottet är preskriberat. Dessutom är de högt älskade och trivs bättre hos mig än på en nedlagd club.

Dessutom står det mängder av skit på köksgolvet som skall köras till klovsten. När? Det vete' fåglarna. När Robin får lite ledig tid över. Han är på sin första dag på sitt nya jobb idag. Han var sur och trött när han åkte, så vi får väl hoppas att han mjuknar lite undar dagen. Ikväll lagar jag asiatiska fishcakes till honom och serverar med nudlar, lime och sötsur sås. Då får han baske mig bli glad.

Lite av bilderna har kommit från fotografen. Hon skulle posta skivan med alla idag, så kanske kommer de imorgon. Jag längtar, det skall bli spännande att se hela spektaklet på bild! Här kommer ett smakprov:







1 kommentar:

Anonym sa...

gu, vilka fina bilder du tagit! duktig du är!


//louise