23 sep. 2010

September when it comes.

När jag och Robin gifte oss så fick vi ett presentkort på Särö Trädgård av våra snälla grannar ovanför oss. Det utnyttjade vi idag och åkte upp en sväng i höstblåsten för att handla några blommor och äta en lunch på den fina Trädgårds Resturangen som ligger i ett växthus. Vi åt kycklinggryta och fisksoppa, och inledde det hela med en jättegod salladsbuffé. Efteråt kaffe (absolut ingen morotskaka till).
Vi köpte krysantemum till vardagsrummet och en stor fin att ha vid ytterdörren. Och självklart klappade "gårdskatten" som sm vanligt låg och sov inne i butiken. Nu är vi hemma igen, vi har städat lite och jag har plockat fram mina böcker igen. Ikväll skall jag laga sicilianska köttbullar med bulgursallad, trots att jag egentligen inte har någon lust. Men köttfärsen måste tas om hand, det kan inte vänta längre. Robin jobbar natten så jag blir gräsänka. Gillar inte, men jag får ladda med té.

(Saknar dig)









Inga kommentarer: