7 sep. 2010

Tjip tjip.

Hemma hos mamma och pappa. Provcyklat gamla Bettan (undrar hur många Bettor jag har haft...?) och matat katterna. Sadeln måste sänkas, annars så rullade den på fint. Mamma och pappa kommer hem från Frankrike idag så det blir sista gången att mata. Tror faktiskt att de är i Sverige nu.

Idag har jag pratat med min nya lärare. Bestämt mig helt och hållet. Jag skall läsa etnologi och inte pedagogik. Jag vill verkligen detta. Jag har fixat schema och kurslittratur-lista som jag tänkte gå igenom imorgon med min lärare. Jag har redan sökt på biblioteket för att kolla viken litteratur som jag måste köpa och vilken jag kan låna. Kollat vilka hållplatser och adresser som gäller. Skummat kursplanen och funderat på tänkbara ämnen för kommande uppsatser. Nu kör vi.

Soppa, pirr i magen, ångest för samtal från Falkenberg imorgon, tv-premiärer. Så ser min kväll ut. Jo, lasta bilen med skräp som R skall få slänga imorgon på Klovsten också! Luutra

Inga kommentarer: