23 sep. 2010

Saknade katter gräver stora hål i bröstkorgen.

Snark. Sitter vid min fina dator och försöker hindra mig själv från att somna och slå huvudet i tangentbordet. Jag vill verkligen inte vakna. Sov hos mamma och pappa och tyckte att jag somnade med en gång vid halv elva, ändå är jag hur trött som helt och hela kroppen bara drar mot sängen. Klockan är 8 och Robin är förmodligen påväg hem nu från sitt jobb. Han kommer också vara trött när han kommer hem, perfekt för min del. Det kommer alltså inte bli svårt att lura honom till sängen.

I bakgrunden mullrar kaffekokaren och tvättmaskinen går för fulla muggar inne i tvättstugan. Sängen är renbäddad och på bänken ligger färska frallor med pumpafrön. Godis.

Idag. Läsa, läsa, läsa under förmiddagen. Sedan försätta med skissen över redovisningen och i eftermiddag svänga ihop det hela och skicka in till läraren. Jag skall försöka hindra mig själv och bara skriva 2 A4-sidor, jag tror inte han vill ha mer eftersom det egentligen bara är en kort redovisning av ett grupparbete. Spännande ämne, så det blir nog bra.

Saknar dig katt. Luutra

Inga kommentarer: