28 sep. 2010

Kronhuset

Tisdagmorgon.
Hade igår först två och en halv mycket givande timmar på Etnologen där några ur vår grupp träffades och gick igenom frågorna inför vår tenta på fredag. Jag känner mig inte lika nervös längre, det kommer säkert gå bra. Problemet kanske snarare blir att hålla tyst när de andra skall prata ^^ Jag älskar att "inflika" saker.

Efter skolan så smet jag iväg och fikade med Sophia på Kronhuset. har aldrig varit där innan, inte ens i kvarterat så som jag minns det. Jättemaffiga byggnader och gamla mysiga gator. Me like. Cafét var inte dumt det heller, jag åt broccoli-paj och avslutade med cheesecake. Mumma för magen.
Efter det så hängde vi i Soho's bar några timmar, tog ett glas vin och pratade. Missade självklart bussen strax efter 10, och kom inte iväg hem förrän vid halv 12 på grund av förseningar i Västtrafik. Jag hatar Västtrafik. Det finns nog inget bussbolag som ett) är så dyrt två) som är så dåligt. Men jag får väl vara nöjd som det är, om ganska exakt ett år kostar mitt busskort 1000 spänn istället för 750, när jag fyllt 25. Bara att vara nöjd, som sagt.

Idag har jag en del att stå i. Jag skall boka tid hos en studievägledare på Etnologen, jag skall plugga och jag skall städa. Eftersom Robin åkte ifrån mitt kort här på morgonen så blir jag väl tvungen att åka in till Kungsbacka i eftermiddag så vi kan få köpt det där tv-stället så den äntligen åker upp på väggen. Suck. Men först dusch, P3 och frulle. Det knorrar i magen! Luutra



Inga kommentarer: