7 sep. 2010

Young blood

Ojoj, nu pirrar det rejält i magen... Hrm. Klockan är kvart över 9, det är tisdag och solen skiner. Dagens logg. Okej.
Jag har druckit kaffe, jag har satt på Norah Jones (den ultimata höstmusiken) och jag har hunnit kolla mail, bloggar och ringt de samtalen som skulle ringas.
Nu blir det väl mest lite städ här hemma, lite soffliggandes och dra igenom en bit till ur kurslitteraturen.

Jag satt och läste lite ur min blogg från i vintras när jag pluggade på distans. Jag läser inläggen där jag är fokuserad, motiverad och gör bra ifrån mig. Detta i pepp-syfte, jag har svårt att hitta gnistan nu. Jag är mest rädd och nervös för hur det skall bli, rädd att misslyckas och lite nojig för det nya. Lyckas jag inte med detta så går jag och hänger mig själv. Jag är född pessimist, det som kan gå åt helvete kommer förmodligen också gå åt helvete. Jag borde gå någon självförtroende-kurs med Mia Thörnqvist eller vad hon heter, den där "lycko-coachen". Humpf.

Planerar lite för hösten. Det är så mycket jag vill göra, främst här hemma. Jag vill göra om i köket, hela sovrummet och köpa nya möbler till vardagsrummet. Tvättstugan skall göras om även den. Satt och filade på det jag vill göra och märkte snabbt att detta projektet ligger vål tidsmässigt över minst ett halvår. Ta rum för rum kanske? Tja, först och främst måste plockerna bli färdiga här hemma med fönster och badrum, men vi börjar väl se slutet på det. Efter det blir det tvättstugan i alla fall.

Jag leter hysteriskt efter chill-musik på datorn och det verkar vara klen i just den kategorin. Bob Marley's Greatest Hits? Får duga, så länge. Måste kommer ner i varv lite. luutra

Inga kommentarer: