1 sep. 2010

Morgonstund & Gouda

Luften är krispig och himlen sådär djupt blå som bara den kan vara i september. Morgonen höjer sig över Maleviken. Det vet man när alls polacker börjar jobba. Grannarnas oavnför oss slipar fasad, medan grannarna mitt imot oss har sysselsatt sina med att gräva en gigantisk grop i trädgården.
Våra har precis druckit sitt morgonkaffe och har nu börjat spackla. Raska pojkar det där.
Själv knaprar jag på en ostmacka, sträcker på mig och inväntar min tur. Om en timme skulle de börja inne i mitt kök. Ödmjukt har jag då tänkt att dra mig tillbaka, rättare sagt dra mig hem till mina föräldrar, för att fortsätta min skönhetssömn där. Kanske läser jag ett par sidor i min bok också.

Kärlek till världen. Luutra



Bild tagen för ganska exakt ett år sedan, Halmstad. Snart blir det till att röra sig ännu längre söder ut när man skall på audiens till fröken Carlberg.

Inga kommentarer: