18 sep. 2010

Valtider.

Lördagmorgon och pigg som en lärka! Snart skall jag ge mig ut i regnet för att åka hem till mamma och beställa böcker. Jag är sugen på att hitta på något, fika på ett fint nytt café, åka bort och bo på hotell, gå långpromenad längs med havet i rusket, vad som helst!
Men. jag har massor att läsa, tror jag i alla fall, och skall satsa på det i helgen. Måste strukturera lite för vad som egentligen är viktigt och vad jag kan hoppa över. Kanske förbi biblioteket idag? Hade kanske varit bra!

Imorgon är det valdag och om jag nu råkar ha någon potentiell sverigedomokrat som läsare så ber jag dig: Ta ditt sunda förnuft till fånga och rösta på ett vettigt parti istället, och inte ett som bara går in för att förstöra och skapa instabilitet.
Själv har jag inte bestämt mig än för om det blir en röst på Moderaterna eller om jag skall stödrösta på KD. Det där avgör jag förmodligen på plats imorgon, så har det varit innan också. I sista sekunden! Imorgonkväll blir det valvaka framför tv'n med en hemlagad wrap och något gott att dricka. Det skall vara mysigt att valvaka.

Nu kränger vi på oss regnstället och ger oss ut i ovädret. Trevlig helg allihopa! Luutra

Inga kommentarer: