7 sep. 2010

Blue days and black nights

Skit, jävla skit.

Igår ringde en gubbe från Falkenberg och dillade om att hans granne hittat en katt som liknade Curry i ett träd. När jag försökte fråga honom saker om den upphittade katten så verkade han inte kunna svara på mycket. Istället bad jag om att få telefonnumret till grannen som tydligen plockat ner katten från eken, och idag fick jag pratat med honom. Allt tyder väl egentligen på att det inte skulle vara Curry, det är för långt bort och dessutom så hittades katten i juli. Jag försöker ställa in mig på att det inte är Curry. MEN. Grannen fick se bilder på Curry, och han är praktiskt taget övertygad om att det är samma katt. Fan, säg inte så!
Suck. Han skulle åka ut till sommarstugeområdet där katten hittades imorgon, och titta en gång till. Katten bor tydligen i gubbens farstu nu.

Två gånger har det ringt folk och frågat om jag saknar en katt. Det gör lika ont varje gång. Jag har fortsatt sätta upp lappar överallt men inget napp på det.
Nu när jag egentligen bara skall fokusera på skolan så sitter jag istället och tänker på katten. Det är svårt att sluta hoppas. Blä.

1 kommentar:

Helena sa...

Usch vad jobbigt! Håller tummarna för dig iaf!