30 sep. 2010

The long way home

Åh, nu pirrar det i magen. Om några timmar så har jag min första tenta och jag är livrädd för att misslyckas. Livrädd med stort L. Min magkänsla är 50/50, en del säger att jag är på tok för kaxig och att det kommer bli totalt magplask, och en del säger att jag nojar som vanligt och kommer klara det här galant. Visst borde jag lyssna på magkänslan nr 2, men det där med att vara för kaxig känns inte främmande. Här har jag i en månad gått runt och sagt vilken piece of cake den här kursen är. Åhhh..., jag har ont i magen...

Igår var jag ute och shoppade med Robin mellan pluggtagen. Jag fick min tidiga födelsedagspresent av mamma, 3000 spänn att sätta sprätt på kläder. And so I did. jag köpte bara vardagskläder, för det var ju det som var det stora glappet i min garderob. Toppar, stickade tröjor, halsdukar och ett par svarta byxor. En kjol och ett par kavajer. Mmmm! Visar bilder senare.

Nu är det bara några timmar kvar innan jag skall sitta på bussen. Innan dess måste jag hinna gå i genom mina anteckningar från föreläsningarna och packa det sista. Efter den skräckinjagande tentan skall jag sätta mig på bussen till Malmö och bara njuta av att det är över. Jag har faktiskt tagit med mig mina nya kurslitteratur också, så jag kan plugga in lite inför nästa vecka.

Inga kommentarer: