21 sep. 2010

Fina fisken.

Tisdag. Sitter hemma hos mamma (naiv som jag är så trodde jag att hon var hemma) och bloggar. letar kläder och utmanar kurret i magen. Hur länge kan vi vänta? Hrm... en stund till.
Idag skall jag läsa, läsa och läsa. och laga mat. Det blir GI-burgare, sallad istället för bröd och massor med grönsaker. Lätt-dressing gör jag själv, av kapris och andra godsaker. En smula ost och lite mineralvatten och så är middagen kirrad. Det blir till att äta maten själv idag, R jobbar hela dagen och slutar inte förrän vid 10 ikväll. Attans. Undrar om det går något bra på TV?

Jobbade på Svalan igår. Ovant men bra. Nästa tid jag har bokad hittills är inte förrän i början av oktober, när personalen skall på planeringsdag. Ett tag tills dess med andra ord.
Skall man hitta sig något annat jobb kanske? Något med mat? Håll i hatten, min stora dröm är att stå i en fiskbil. Slänga käft och kränga makrill, so to speak. Men det är nog sjukt kallt, och tungt. Frysa om fingrarna mest hela tiden? Förmodligen. I alla fall så har jag pratat om det här karriärsdraget (mja, mer som ett extrajobb...) i flera år och här om dagen tröttnade Robin.
Alltid när vi står där framme vid disken och skall köpa musslor och strömming och andra godsaker så petar Robin mig i sidan och väser; "Fråga då!" Fråga!
"Tyst med dig", väser jag tillbaks mellan tänderna och försöker se oberörd ut. Allt på samma gång, vilket resulterar i att folk tittar. Vad är det med henne?
Sist fick Robin handla firren själv, jag skulle panta burkar. När vi åter sågs vid bilen så viftade han glatt med ett vistitkort. "Det är bara att ringa och fråga efter Partik!" De lär upp dig!
Kanske skulle man ringa? Och frysa om fingrarna lite grann?

Nej, nu kan vi inte bortse från kurret i magen längre. Kuuuuurrr..., säger det. Jag skall ta lite kaffe och kanske en macka och sätta igång och läsa. Ringa mamma och se vad hon håller hus, jag skulle ju visa bilderna från Grekland!

Luutra

Inga kommentarer: