5 sep. 2010

Lutra Lutra

Uppe med tuppen, dock något tungandad av någon anledning. Drömde så konstigt, kanske det? Jaja. Imorgon börjar jag på universistet och jag har rejält med fjärilar i magen. Dagen skall ägnas åt att plugga det jag slarvade med igår samt åt att städa. Jag har satt Robin på att storhandla idag, jag har bättre saker för mig. Dock så matplanerade jag igår, här följer veckan kulinariska läckerheter...

* Citronmarinerad makrill på carpaccio-vis
* Indisk kikärtsgryta med vitlökscremé
* Falukorv med pepperrotssås
* Torsk med brytbönor och smörslungad potatis
* Indiskt laammfärsfräs med kålsallad
* Slät asiatisk morotssoppa med ingefära och lime


Eftersom gamla Bettan på allvar har trillat av pinn så har jag börjat googla cyklar i området som man kan tänkas köpa. Elller ja, i området och området, den jag kikat på nu på morgonen finns i Härryda. Så kallade mormorscyklar verkar vara väldigt hipe'at, det går för flera tusen. Den jag hittat har inga växlar och ligger på något stabilare pris, 600 riksdaler. Jag tänkte ringa på den här om några timmar så får vi se.

Nu skall jag hoppa in i duschen, diska och sedan börja läsa. En kopp kaffe till det och nässprejen i högsta hugg. Bloggar ett par rader senare i eftermiddag. Luutra

Inga kommentarer: