15 sep. 2010

Nya kokböcker från Expressen och Allt om Mat

Gissa om jag blev lycklig när jag i min nya Allt om Mat såg en annons för ett nytt samarbete Expressen och Allt om Mat i mellan!
Förr-förra vinterns så släppte Allt om Mat 20 kokböcker tillsammans med Expressen, och nu skall de upprepa allt med en ny boksamling. Förra gånger var temat "Världens mat", och denna gång blir det lite mer indelat, exempelvis "Pajer", "Kyckling och fågel" och "Adventsfester". Skall bli jättekul, jag gillade de andra och kommer säkert tycka om dessa också. Jag har redan gått i genom listan och bockat för dem jag skall köpa. För min del blir det; Äpplen, Fisk och skaldjur, Höstmat, Såser och Röror, Brunch, Nystart, Cirtus, Husmanskost och Retromat. Kul!
Första boken heter Pajer och den får man gratis med Expressen den 26-28 spetmeber, därefter kommer böckerna en gång i veckan med start 29-30 september, alltså på onsdagar och torsdagar. Någon att se fram emot alla matintresserade!

Inga kommentarer: