20 sep. 2010

En bal på slottet

Sitter på Marklandsgatan på väg hem från stan och en spännande föreläsning. Dagen efter det misslyckade valet så handlar föreläsningen ironiskt sett om invandring i ett etnologiskt perspektiv. Var kom våra tidiga invandrare ifrån? Varför kom dom hit? Vad livnärde de sig på? Spännande frågor att diskutera runt, och jag tror jag gjorde bra ifrån mig på föreläsningen med en tes som fick stöd från föreläsaren. Tur! Det är bland annat hon som skall betygsätta min prestation på den muntliga tentan på måndag.
Men först är det seminarium på fredag, så först riktar vi in oss på det. Jag har massor att läsa, och glömde alldeles av att jag låg tillgänglig i poolen idag. Det blir alltså jobb för mig ikväll på Svalan, för första gången på mer än en månad. Lite lost, med andra ord.

Buss. Läsa. Cykla. Läsa. Cykla. Jobba. Hrm...

Inga kommentarer: