7 sep. 2010

That's how you learning the game.

Shit. Nu är jag nervös :S
Jag sitter på bussen på väg in till stan, har min absolut första föreläsning. Jag är rädd att jag missat för mycket, trots att läraren trodde det var lugnt. Det blir till att ligga i det närmaste. I eftermiddag så tänkte jag åka in till Kungsbacka för att låna kurslitteratur, det verkade som att mycket gick att låna och då kan jag kopiera det jag behöver. Det var massor av böcker där man bara behövde 10-15 sidor.
Kanske kan jag ringa mamma och fråga om hon vill åka med mig, om hon inte jobbar?
De kom hem igår, så hela familjen var där och åt lite pizza och drack rosè. Vilken kombination.

Det var svinkallt nu när jag cyklade till bussen, så jag körde på boots och grön ullkappa. Redan nu känner jag hur temperaturen har stigit, så jag lär väl svettas rejält på hemvägen. Det är negativt med september, minst en gång om dagen är man felklädd. Antingen för varmt, eller för kallt. Ibland undrar man om det inte är bättre att frysa lite på morgonen, än att se ut som en idiot resten av dagen...

Vad som händer i efm har jag ingen aning om än så länge. Förmodligen sitter jag och river mitt hår över allt som skall tas igen, men eftersom vårt ämne för tillfället är "bondesamhällets förutsättningar" så känns det kolugnt. Jag läste både historia A och B i höstas, så jag ät uppvärmd.
Robin skall hjälpa James att flytta ikväll så han blir sen. Själv lagar jag citrontorsk och städar ur garderoben från sommarkläder. Luutra

Inga kommentarer: