12 sep. 2010

It's time

Söndag morgon. Armvärk, äggsug och behov av en dusch. Klockan är halv 10 och det är hög tid att sätta igång. Jag har mängder att läsa idag, så det blir att hoppa in i duschen, äta lite och sedan slänga mig på soffan med all litteratur och sätta igång.

Låg och tittade på Nyhetsmorgon förrut, och de hade ett inslag om en film som skall komma upp på bio i oktober, "Oceans". Det är världens mest påkostade och dyraste naturfilm som handlar om livet i och runt havet. Jag som älskar valar skall nog pinna iväg och se den, bilderna var helt fantastiska och allt var anpassat för en så stor bioduk som möjligt. Undrar om den kommer i 3D? Hade vart bäst!

Ikväll blir det asiatsik morrotssoppa med ingefära och lime. Världens godaste soppa om du frågar mig. Enkel, smal och billig. Till det lite varma frallor med philadelphia. Kanske en paj till efterrätt? Vi får se vad jag orkar.
Nu är det först och främst plugg. Fokusera.

Luutra

Inga kommentarer: