14 sep. 2010

Travel

Ush vad frustrerad jag är. Jag är uttråkad till tusen men jag har samtidigt ingen som helst men har ingen lust att göra något. Jag sitter och tänker på mat ute, bio, långpromenad, shopping... Nja. det blir nog bara som planen var, mat hemma och film. Min film hade kommit idag och tyvärr har jag redan avverkat den, så det blir väl till att ladda ner något, I suppose...

Föreläsningen idag var intressant. En av föreläsarna jobbade nu på något som
hette Konsumtionscentrum och doktorerade på ämnet barn, matvanor, miljö och barn som medforskare. Hon hade fätstudier på barn i olika skolor som fick arbeta med matvanor, intervjuva, dokumentera genom fotografera sin vardag och sina matarenor, hålla föreläsningar själva och göra skoltidningar på ämnet barn och mat. Gud så spännande, något sådant hade jag också velat göra! Minus barnen. ^^ Nej, barn och matvanor är något som jag tycker är mycket intressant, och jag lyckades till och med käcka några intressanta frågor under föreläsningen. Synd bara att läraren inte var där och hörde.

Robin är fortsatt sjuk och sitter där uppe och hostar, snyter sig och frustar om vart annat. Jag som inte vill bli sjuk håller mig för tillfället långt borta, sådant har vi inte tid med. Istället för att sitta i soffan och gosa med min man så tar jag och dusch således, förbereder en pepparrotssås (som aldrig tycks bli av) och pysslar på nedervåningen. Googla möbler? Ja tack.

Luutra

Inga kommentarer: